À propos de l’ACJE

Connexion







Mot de passe oublié?

Dernières nouvelles

DoJ hunger games

“They were all reading the tea leaves and saying . . . this is going to be interesting,”

[ ...Suite ]
Date de parution : 2014-09-08
Feds look to bolster government lawyers’ billable hour targets

The Department of Justice is taking a further step towards mirroring private practice by including billable-hour targets in federal lawyers’ performance reviews and increasing the numbers it expects them to meet.

[ ...Suite ]
Date de parution : 2014-09-08
Strapped federal criminal law policy section not sustainable: report

The federal Justice Department’s criminal law policy section is growing demoralized. It has lost several top lawyers but not replaced them, and has weathered budget cuts to the point where “it is not operating in a manner that is sustainable.”

[ ...Suite ]
Date de parution : 2014-09-08
Partisanship bill a big worry for federal lawyers

Gag order for government lawyers

[ ...Suite ]
Date de parution : 2014-09-08

L'Association canadienne des juristes de l'État est une association nationale qui représente les intérêts collectifs des procureurs de la Couronne et des juristes de l'État. Elle contribue au développement d'une vision commune des gouvernements et du public sur des questions impliquant les procureurs de la Couronne en tant qu’intervenants du système de justice pénale ainsi que les juristes de l'État à titre d’intervenants du système de justice civile et administrative. L'Association s'intéresse également aux questions et enjeux relatifs au travail des procureurs de la couronne ainsi que des juristes de l'État, plus spécifiquement en ce qui concerne leurs conditions d'embauche et d'emploi. L’Association préconise et encourage le développement professionnel ainsi que la formation continue des procureurs de la couronne et des juristes de l'État. L'ACJÉ est composée des représentants des associations de juristes de l'État œuvrant en droit pénal et civil des dix provinces et du gouvernement fédéral.